Geen producten (0)

Laatste berichten


Hoe leer ik mijn kind topografie

Hoe leer ik mijn kind topografie

In mijn onderzoek naar beelddenken ontdekte ik dat kinderen vanuit hun rechter hersenhelft leren en dus op een andere manier aan de slag gaan. Deze kennis paste ik toe bij het aanleren van topografie. Kort gezegd draaide ik de methode om. Ik begon niet bij één land, maar bij het laten zien van de wereldkaart. Ook maakte ik het leren van topografie een beleving. Ik kocht een grote wereldbol, zocht oude reisfoto’s op en het werkte!

De ene na de andere 10 werd gehaald. In dit blog lees je hoe jullie thuis met deze manier aan de slag kunnen gaan.

Lees meer

Spelend leren in de vakantie

Spelend leren in de vakantie

30 Praktische tips voor ouders van beelddenkende kinderen (ADHD, ADD, Autisme, Dyslexie). Planning, ontspanning, taal, rekenen, tijd.

In dit blog vind je 30 praktische tips die je helpen om er een ontspannen, leuke, maar ook leerzame vakantie van te maken. Deze tips verzamelde ik om zowel mijn eigen kinderen als kinderen in mijn praktijk vaardigheden te leren, maar dan op een spelende en onderzoekende manier.

De tips zijn onderverdeeld in thema’s. Je vindt bijvoorbeeld tips om aan de slag te gaan met lezen en schrijven maar ook tips die jou helpen om structuur en overzicht aan te brengen in de vakantieweken. De laatste tips helpen jullie om er een ontspannen vakantie van te maken en dit ook na de vakantie vast te houden.

Lees meer

Hoe leer ik mijn kind klokkijken?

Hoe leer ik mijn kind klokkijken?

Heeft jouw kind ook moeite met klokkijken op een analoge klok? Het is nog een kunst om de logica in een klok te ontdekken.

Dat ontdekte ik toen ik mijn dochter in groep 4 wilde helpen bij het leren klokkijken. Ze raakte compleet in de war van de wijzers, cijfers en streepjes op de klok. Ineens keek ik met andere ogen naar een analoge klok. Hoe kon ik mijn dochter helpen deze klok te ‘lezen’? Lees in dit blog hoe ik mijn dochter leerde klokkijken.

Lees meer

De wereld van het beelddenken

De wereld van het beelddenken

Meer dan 20 jaar houd ik me bezig met de vraag waarom er zoveel kinderen vastlopen op school. Waarom er zoveel kinderen gediagnosticeerd worden met psychiatrische stoornissen zoals ADHD, ADD, Autisme en gedragsproblemen (ODD). Waarom er steeds meer kinderen zijn met leerproblemen zoals dyslexie en dyscalculie. En wat ik me vooral afvraag is “hebben deze kinderen een gemeenschappelijk kenmerk?”.

In dit blog neem ik je mee in mijn zoektocht naar antwoorden en wat er gebeurde toen ik uiteindelijk uitkwam bij het fenomeen beelddenken. Mijn zoektocht naar meer antwoorden zal verdergaan maar voor dit moment heb ik het gevoel dat ik een belangrijke sleutel heb gevonden om mee verder te kunnen. De sleutel van de deur naar de Beelddenkwereld.

“De deur staat nu wagenwijd open en deze Beelddenkwereld is er klaar voor om ontdekt te worden”.

Lees meer

Oudere berichten

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, te analyseren en naar behoren te laten werken. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van cookies zoals omschreven in ons privacy statement.